About
-
Functie LogistiekManagement
-
Beschikbaarheid Fulltime
-
Salaris €4000 - €4500
-
Contract Vast
-
Opleidingsniveau HBO
-
Regio Overijssel
-
Man
About me
Deze logistics professional (35+) uit Twente is op zoek naar een leidinggevende job op een logistieke afdeling/warehouse, bij voorkeur binnen een productie organisatie. Hij is gewend 15 tot 50 medewerkers aan te sturen en heeft ervaring binnen internationale organisaties in de technische industrie.
Hij vindt de afwisseling tussen operationeel aansturen en strategisch beleid maken een aantrekkelijke combinatie. Als leidinggevende is hij een teamspeler, hij betrekt zijn team graag bij het doorvoeren van veranderingen en procesverbeteringen (Lean, Kaizen, Value Stream Mapping, 7S, Theory of Constraints)
Beschikbaar: Fulltime, op korte termijn beschikbaar
Salarisniveau: € 4.200,00 br/mnd, geen auto
Opleidingen
Hogere Europese Beroepen Opleiding (HEBO), Specialisatie: Business Management
Erasmus Project (semester studeren in het Italië):. Faculteit ‘Scienze Economiche’ (Economie).
VWO Hofstad College
Diverse cursussen gevolgd op het gebied van timemanagement en leadership.
Werkervaring
2017 – 2019
Manager Revisie en Logistiek (technische produktie, internationaal)
Taken: Dagelijks leiding geven aan een team van zo’n 50 reviseurs, technisch adviseurs, revisie engineers en logistiek medewerkers. Aansturen op flexibele inzetbaarheid, toezien op capaciteitsverdeling (beiden met het oog op doorlooptijd), houden van groeps- en persoonlijke gesprekken en continu processen verbeteren. In samenwerking met andere afdelingen projecten aansturen op het gebied van bijvoorbeeld voorraadbeheer, logistieke procesverbetering, afvalstromen (oa 5S), documentatie en kwaliteitsverbetering. In korte tijd met 11% minder revisiecapaciteit ruwweg dezelfde aantallen weten te verwerken tegen ook een licht verbeterd kwaliteitsniveau. Door aanpassingen in het Logistieke proces ook daar kwaliteitsverbetering weten behalen.
2015-2017:
Materials Handling en Spare Parts Order Desk Manager (technische produktie, internationaal)
Taken: Aansturen van de magazijn-, expeditie, spare parts planning en orderdesk werkzaamheden. Dagelijks leiding geven aan twee teams van bij elkaar zo’n 20 medewerkers. Optimaliseren van workflows, interne herinrichting en het meewerken in project teams gericht op continuous improvement (Lean, Kaizen, Value Stream Mapping, 7S, etc.) en het (toezien op het) uitvoeren hiervan behoren tot de dagelijkse dagindeling. Verantwoordelijk voor voorraadinventarisatie door middel van cycle counts en eindejaarstellingen. In iets meer dan anderhalf jaar tijd wordt er met 20% minder capaciteit minimaal zo veel werk verricht als daarvoor, is het beheer van de grijpvoorraad efficiënter gemaakt door uitbesteding en zijn grote stappen gezet in de herinrichting van zones van het magazijn om effectiever en overzichtelijker te kunnen werken.
2013-2015:
Logistiek Manager (produktie, internationaal)
Taken: Aansturen van de magazijn- en expeditie werkzaamheden. Dagelijks leiding geven aan 20 tot 25 medewerkers, verdeeld over drie locaties. Coördineren van intern transport. Leiden van of meewerken in projectgroepen en verbeterprocessen, de belangrijkste hiervan zijnde het (tenderen voor) uitbesteding van warehousing- en expeditie werkzaamheden, het produceren volgens de TOC (Theory of Constraints) gedachte en het opzetten van Kanban systemen ten behoeve van productie. Verantwoordelijk voor voorraadinventarisatie door middel van cycle counts en eindejaarstellingen.
2011-2013:
Supervisor TH (Terminal Handling) / PUD (Pick-up & Delivery) / Support, (internat. koeriersbedrijf)
Taken: Wekelijks en dagelijks plannen van de personele bezetting in de loods (twee ploegen van 25 tot 30 medewerkers) en leiding geven tijdens de processen. Pick-up & Delivery planners, coördinatoren en chauffeurs (dagelijks 50 tot 70) aansturen, ondersteunen en de-briefen. Overzien van dagelijkse Quality- en Support werkzaamheden (denk aan: loods opname en inslag). Dagelijks maken, evalueren en presenteren van talloze rapportages voor en in het management team. Opstellen van weekanalyses en maandrapportages. Meewerken in projectgroepen en verbeterprocessen (op zowel lokaal- als landelijk niveau). Gedurende deze twee jaar zijn veel Terminal Handling processen gestroomlijnd met als resultaat betere KPI’s, lagere kosten en hogere kwaliteit.
2003-2011 Diverse functies in de logistiek: Logistics Officer, Export- en Administratie coördinator (fashion logistics)
Talenkennis
- Vloeiend Nederlands en Engels.
- Goede beheersing van Duits en Italiaans.
Automatiseringskennis
- Goede beheersing van Microsoft Office: Outlook, Word, Excel, Access en PowerPoint.
- Goede beheersing van IBM (Lotus) Notes.
- Ervaring met verschillende ERP- en WMS-systemen: ACintegrate, QAD, Power Pick, Navision, RopeWeaver, FLOW, MITS, DAI, AS400 en SEWN.